სოციალური პროექტი
“” გაზაფხული ჩემს სოფელში“
ავტორი: ნინო ბერიძე
1.პროექტის დასახელება: ’’გაზაფხული
ჩემს სოფელში“.
2.პროექტში მონაწილეობენ: IIIკლასის მოსწავლეები.
პროექტზე მუშაობის
ვადები:15 მარტიდან -5 აპრილის ჩათვლით- 2019წ.
3. პროექტის აქტუალობა/რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი
ჩვენთვის:
ბუნების გაკვეთილზე ახალი თემის ახსნისას მოსწავლეებმა სწორად ვერ აღიქვეს გაზაფხულის, წელიწადის დროებთან დაკავშირებული ცვლილებები. მათი განვითარებისათვის ვთვლი, რომ
საჭიროა საკუთარი თვალით ნახონ და შეისწავლონ ბუნებაში ადაპტირება, ჩემ მიერ დაგეგმილი
და განხორციელებული პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებებზე
დაკვირვების უნარის განვითარებას, წელიწადის დროების შესწავლას, ფერების აღქმას და
თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.
4.პროექტის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ: გარემოზე დაკვირვებას ,წელიწადის დროებზე მსჯელობას,ნამუშევრისთვის
ფორმატის შერჩევას,საკუთარი და სხვის ნამუშევარზე აზრის გამოთქმის უნარ-ჩვევების
განვითარებას, მარტივი ინფორმაციის მოსმენას და ადეკვატირად აღქმას, ისტ-ის გამოყენებით შეასრულებენ მარტივ ოპერაციებს.
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მისაღწევი
შედეგები:
ქართIII--2.
III- კლასი
მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტების
მოსმენა, გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა.
ინდიკატორები
·
სათაურის მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
- ასახელებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
- აღწერს და ახასიათებს საგნებს.
შინაარსის
უკეთ გასააზრებლად ცდილობს, კითხვების დასმით გაარკვიოს ახალი სიტყვებისა
და ფრაზების მნიშვნელობა.
·
აღწერს ილუსტრაციას (აღწერს მოქმედებას,
ასახელებს საგნებს, სწორად აღწერს საგანთა განლაგებას: წინ, უკან, ზევით, ქვევით, მარჯვნივ,
მარცხნივ);
ბუნIII..8.
III კლასი
მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების
დახასიათება.
ინდიკატორები
·
ახასიათებს წელიწადის დროებს მისთვის ნაცნობ ბუნებრივ მოვლენებს (მაგ., წვიმა, ქარი, ცისარტყელა) და აღწერს მათ
- აკვირდება და აღრიცხავს ჰაერის ტემპერატურას დღე-ღამის მანძილზე, მონაცემებს აანალიზებს შედეგებს და გამოაქვს დასკვნა;
- ადარებს საკუთარ ჩანაწერებს ა და გამოქვეყნებულ
ამინდის პროგნოზს, განსხვავებების არსებობის შემთხვევაში გამოთქვამს
სავარაუდო მიზეზებს.
ისტ. მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ
ძირითად ცნებებსა და ოპერაციებს.
·
ქმნის აპლიკაციებს.
5. პროექტის მუშაობის ვადები:15მარტიდან 5აპრილის
ჩათვლით.
6. განსახორციელებელი ამოცანები:
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
რესურსი
|
ვადები
|
1.პროექტის დაგეგმვა
|
პედაგოგი
|
კომპიუტერი
|
15 მარტი
|
2.ამინდზე დაკვირვება
|
მოსწავლეები, მშობლები
|
ფერადი ფურცლებით დამზადებული პირობითი ნიშნები:ღრუბელი, წვიმა,მზე.
|
16-მარ.
|
3. ექსკურსიაზე
წასვლა ( ბოტანიკურ ბაღში- ქ.თბილისი. )
|
პედაგოგი /დაწყებითი საფეხურის
მოსწავლეები მშობლები
|
ყვავილები,ფოთლები,
ფოტო აპარატი.
|
20 მარტი
|
4.შეგროვებული ბუნებრივი
მასალით აპლიკაციების შექმნა
|
პედაგოგი /დაწყებითი საფეხურის
მოსწავლეები,მოსწავლეთა მშობლები
|
თაბახის ფურცლები,წებო,მაკრატელი,ფოთლები
|
21-22 მარტი
|
5. .კლასის დაყოფა ჯგუფებად და დავალებების განაწილება
I ჯგუფი:თხრობით გადმოცემული გაზაფხულის ბუნების აღწერა.
II
ჯგუფი: ფლიფჩატებზე წარმოდგენილი გაზაფხულის მახარობელი ყვავილები.
IIIჯგუფი:
ბუკების
საშუალებით აპლიკაციების შექმნა.
|
დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები.(III-კლასი)
|
თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები, ფლიფჩატები, ბუკები.
|
25 მარტი
|
6. გაზაფხულის
ამსახველი კუთხის მოწყობა.
|
პედაგოგი/დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები,მოსწავლეთა მშობლები
|
ყვავილები, ბოლქვები,
ნახატები. 26 მარტი
|
|
7. ღონისძიებისთვის
მზადება (დარიგებული სიტყვების და ნახატები
|
მოსწვლეები კლასისდამრიგებელი და მოსწავლეთა მშობლები
|
ჩანახატები-სიტყვები-ილუსტრაციები
|
27 მარტი
|
8.ღონისძიება: „გაზაფხული ჩემს სოფელში“
|
კლასის დამრიგებელი მოსწავლეები.
|
ექსკურსიაზე გადაღებული ფოტო მასალის კოლაჟი( ყვავილები, სხვადასხვა ჯიშის მცენარეები)
|
28 მარტი
|
პროექტის მონიტორინგი
|
||
პროექტის
განხორციელებისათვის საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის
ინდიკატორები
|
თარიღი
|
მოსწავლეებსა და მშობლებზე, პროექტის იდეის წარდგენა.
|
დისკუსიის ამსახველი ფოტო მასალა, სასწავლო პროექტის
გეგმა
|
15 მარტი
|
ექსკურსიაზე წასვლა (ბოტანიკურ ბაღში)
|
ექსკურსიაზე ამსახველი ფოტო მასალა
|
20 მარტი
|
მოსწავლეების ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების განაწილება
|
პროექტის ავტორის მიერ ჩანიშნული საორგანიზაციო საკითხები
|
22 მარტი
|
პროექტის შუალედური შეფასება-მონიტორინგი
|
პროექტის შუალედური
შეფასების რუბრიკის გამოყენებით
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილის მასალები: შენიშვნები, რჩევები, რეკომენდაციები
|
26 მარტი
29 მარტი
|
ღონისძიების ჩატარება :“
|
ექსკურსიაზე ყოფნის ამსახველი ფოტომასალები, ვიდეო
კოლაჟი
|
2 აპრილი
|
განხორციელებული სასწავლო პროექტის განხილვა და საბოლოო
შეფასება
|
პროექტზე მუშაობის პროცესში თვითშეფასება და ურთიერთშეფასების
რუბრიკის მიხედვით მოსწავლეთა შეფასების მასალები
|
2 აპრილი
|
სამოქმედო გეგმა
ვინ
|
რას
და როგორ
|
რატომ
|
რა
რესურსით
|
როდის
/რა პერიოდში
|
III
კლასის დამრიგებელი
|
1.მოაწყობს შეხვედრას III კლასის მოსწავლეებთან და მის მშობლებთან, გააცნობს პროექტის მონახაზს.
2.ჩაატარებს
შუალედური შეფასება-მონიტორინგს
|
1.სასწავლო პროექტის გეგმის შემუშავებისათვის
2.პედაგოგმა დროულად მისცემს მითითებებს, მოსწავლეებს.
|
საკლასო ოთახი, ბუკი პროექტორი
2.პროექტი.
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი.
|
15მარტი
26-29მარტი
|
მოსწავლეები
|
დაიყოფიან
3 ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს მიეცემა დავალება :
I ჯგუფი:
თხრობით გადმოცემული
გაზაფხულის ბუნების აღწერა.
II ჯგუფი:
ფლიფჩატებზე წარმოდგენილი ფოთოლცვენა(ნახატები)
IIIჯგუფი:
ბუკების საშუალებით აპლიკაციების შექმნა.
მოამზადებენ პრეზენტაციებს და წარმოადგენენ აუდიტორიის
წინაშე
|
მოსწავლეები შეასრულებენ თოთოეული ჯგუფის მიერ მიცემულ
დავალებებს და წარადგენენ კლასის წინაშე
|
ცარცი, ბუკი, ფლიფჩატი.
|
22 მარტი
|
კლასის დამრიგებელი
|
მოაწყობს ექსკურსიას ქ. თბილისის „ბოტანიკურ ბაღში“ .
|
მოსწავლეები უკეთ გაეცნობიან ბუნებაში სეზონურ ცვლილებებს,
უფრო კარგად დააკვირდებიანყვავილებს,თუ რა
განსხვავებები შეიძლება შეამჩნიონ.
|
მოსწავლეთა თვითდაფინანსება, მიკრო ავტობუსის დაქირავება
|
20 მარტი.
|
7. პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
გრძელვადიანი და მოკლევადიანი შედეგები
მოკლევადიანი:
მოსწავლეები შეძლებენ :
● ახალი იდეების განვითარებას, განხორციელებას და სხვებისთვის
გაზიარებას;
·
ინფორმაციის კლასიფიკაციას, ანალიზს და სინთეზირებას პრობლემების
გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
·
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირებას;
·
პასუხისმგებლობების
გაზიარებას მუშაობის პროცესში.
·
დროის
და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვას;
გრძელვადიანი:
მოსწავლეებს განუვითრდებათ:
კრიტიკული აზროვნება
და შეიძენენ პრობლემების გადაჭრის უნარს
გამოიმუშავებენ საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიურ უნარ-ჩვევებს, სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევებს
მიეჩვევიან ინიციატივის გამოჩენასა და დამოუკიდებელი მუშაობას
ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას; ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენებას საერთო მიზნის მისაღწევად;
გამოიმუშავებენ საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიურ უნარ-ჩვევებს, სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევებს
მიეჩვევიან ინიციატივის გამოჩენასა და დამოუკიდებელი მუშაობას
ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას; ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენებას საერთო მიზნის მისაღწევად;
8. ხელისშემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები:მშობელთა ინერტულობა კლასში წამოჭრილი პრობლემის მიმართ
ჩართულობა, უამინდობა.ექსკურსიის დაგეგმვასთან დაკაშირებით.
რისკების
თავიდან აცილების გზები
კომპიურერული ტექნოლოგიების ტექნიკური გაუმართაობა
|
წინასწარ შემოწმდება კომპიტერული ტექნოლოგიების გამართულობა
|
ექსკურსიაზე წასვლის დღეს ცუდი ამინდი,
|
ამინდის პროგნოზის გაცნობა
|
გუნდის წევრებს შორის ფუნქციების არასწორი გადანაწილება,
|
მოსწავლეთა დაჯგუფება ინტელექტუალური შესაძლებლობების
გათვალისწინებით
|
თანამშრომლობისა და პასუხისმგებლობის დაბალი კომპეტენცია
|
საგნის მასწავლებელი პერიოდულად გააკონტროლებს და
დაეხმარება მოსწავლეთა ჯგუფებს , გაარკვევს
, მოსწავლეები როგორ თანამშრომლობენ და როგორი პასუხისმგებლობით ასრულებენ მიცემულ დავალებას.
|
9.პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
პროექტის
მონიტორინგი /შეფასება
|
ვის
მიერ
|
როდის
|
რა
კრიტერიუმებით
|
შუალედური
მონიტორინგი
|
საგნის მასწავლებელი
|
მარტი მე-3
კვირა, დავალების შესრულების დროს
|
შეაფასებს ჯგუფების საქმიანობას გამოკითხვის მეთოდით
, პროექტის შუალედური შეფასების რუბრიკით
|
საბოლოო შეფასება
|
სასწავლო პროექტის დასასრულს საგნის მასწავლებელი,
პრეზენტაციაზე დამსწრე საზოგადოება
|
მარტის პირველი კვირა, მოსწავლეთა მიერ პრეზენტაციების
წარმოდგენის შემდეგ
|
საგნის მასწავლებელი , მოსწავლეები და სტუმრები შეაჯამებენ
სასწავლო პროექტიდან მიღებულ სარგებელს პროექტზე მუშაობის პროცესში თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების რუბრიკით.
|
შეფასები რუბრიკა:
აქტივობა
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
ზეპირმეტყველება
|
საჭიროების მიხედვით ადეკვატურად ცვლის სამეტყველო როლებს.
|
.ასრულებს მასწავლებლის მარტივ ზეპირ ინსტრუქციებს
|
|
გარემოსაღწერა
|
აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს. აჯგუფებსმათთვალსაჩინონიშნის მიხედვით და აღწერს მათ.დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
აგროვებს ბუნებრივნსხეულებს.აჯგუფებს მათ.აღწერს ლოკალურ გარემოს
|
აჯგუფებს ბუნებრივ სხეულებს და აღწერ სმათ.დაკვირვებისსაფუძველზე
|
აპლიკაციების შექმნა
|
მარტივად შეუძლია ინფორმაციული
საკომუნიკაციო საშვალებებით ოპერაციების შესრულება.
|
მასწავლებლის დახმარებით,
ქმნის აპლიკაციებს.
|
უჭირს აპლიკაციების
შექმნა
|
რეფლექსია
2019
წლის 15 მარტიდან 5 აპრილამდე პერიოდში განვახორციელე პროექტი „გაზაფხული ჩემს სოფელში“, მე-3 კლასის მოსწავლეების,
მათი მშობლების და რამდენიმე მასწავლებლის
მონაწილეობით.
პროექტის მთავარი მიზანი იყო
: დაკვირვების საფუძველზე მოსწავლეებს შესძლებოდათ
გასცნობოდნენ მცენარეთა მრავალფეროვნებას, საკუთარი სოფლის ბუნებას, გაუფრთხილდნენ
და იზრუნონ მასზე.
სოციალური პროექტი განხორციელდა
ინტეგრირებული საგნების მიხედვით, ბუნება, ხელოვნება, ისტი.
პროექტი დავიწყეთ მოსამზადებელი ფაზით. მოსწავლეებს
გავაცანი პროექტის მიზანი და მუშაობის წესები. დავათვალიერეთ სოფლის ბუნება, შემოდგონის
ყვავილები.
პროექტის განხორციელების პროცესში
ყველა მოსწავლე აქტიურად იყო ჩართული. ისინი კმაყოფილები დარჩნენ საკუთარი სოფლის ბუნების
დათვალიერებით. განუვითარდათ ინფორმაციის მოძიების, თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,
კრიტიკული აზროვნების და დასკვნების დამოუკიდებლას გამოხატვის უნარები.
მოსწავლეებმა შეძლეს ჰერბარიუმების,
ნახატებისა და მათ მიერვე გადაღებული ყვავილების ფოტოების გამოფენა, ცოცხალი კუთხის
მოწყობა.
ვაპირებ, კვლავაც გავაგრძელო მოსწავლეებთან ამ კუთხით მუშაობა, რადგან
ვფიქრობ, ჩვენს მიერ დარგული ყვავილები და მცენარეები გაალამაზებს და დაამშვენებს სკოლის
ეზოს.
ხელმძღვანელი : ნინო ბერიძე
https://ninoberidzis.blogspot.com/2019/11/blog-post_27.html
No comments:
Post a Comment