სოციალური პროექტი
„ბარაქიანი შემოდგომა“
ავტორი: ნინო ბერიძე
1.პროექტის დასახელება: „ბარაქიანი
შემოდგომა’’
2.პროექტში მონაწილეობენ: ||| კლასის მოსწავლეები.
პროექტზე მუშაობის
ვადები:15 ოქტომბრიდან 2 ნოემბრის ჩათვლით- 2018წ.
3. პროექტის აქტუალობა/რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი
ჩვენთვის:
ქართულის გაკვეთილზე ახალი თემის ახსნისას მოსწავლეებმა სწორად ვერ აღიქვეს შემოდგომის/ წელიწადის დროებთან დაკავშირებული ცვლილებები. მათი განვ
ითარებისათვის ვთვლი, რომ
საჭიროა საკუთარი თვალით ნახონ და შეისწავლონ ბუნებაში ადაპტირება, ჩემ მიერ დაგეგმილი
და განხორციელებული პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებებზე
დაკვირვების უნარის განვითარებას, წელიწადის დროების შესწავლას, ფერების აღქმას და
თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.
4.პროექტის მიზანი:
მოსწავლეები შეძლებენ: გარემოზე დაკვირვებას ,წელიწადის დროებზე მსჯელობას,ნამუშევრისთვის
ფორმატის შერჩევას,საკუთარი და სხვის ნამუშევარზე აზრის გამოთქმის უნარ-ჩვევების
განვითარებას, მარტივი ინფორმაციის მოსმენას და ადეკვატირად აღქმას, ისტ-ის გამოყენებით შეასრულებენ მარტივ ოპერაციებს.
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მისაღწევი
შედეგები:
ქართ.IIi 2.
III კლასი
მოსწავლესშეუძლიალიტერატუ-რულიტექსტებისმოსმენა, გაგება დამათიშინაარსისგადმოცემა
ინდიკატორები
·
სათაურისმიხედვითგამოთქვამსვარაუდსტექსტისშესაძლოშინაარსისშესახებ;
- ასახელებსმოსმენილტექსტშიასახულფაქტებს, პერსონაჟებს;
- აღწერსდაახასიათებსსაგნებსათვალსაჩინონიშნებისმიხედვით;
შინაარსისუკეთგასააზრებლადცდილობს, კითხვებისდასმითგაარკვიოსახალისიტყვებისადაფრაზებისმნიშვნელობა.
·
აღწერს ილუსტრაციას (აღწერს მოქმედებას,
ასახელებს საგნებს, სწორად აღწერს საგანთა განლაგებას: წინ, უკან, ზევით, ქვევით, მარჯვნივ,
მარცხნივ);
ბუნ.III.8.
III კლასი
მოსწავლესშეუძლია ბუნებრივიმოვლენებისმრავალფეროვნებისდახასიათება
ინდიკატორები
·
ახასიათებს წელიწადის დროებს მისთვისნაცნობბუნებრივმოვლენებს (მაგ., წვიმა, ქარი, ცისარტყელა) დააღწერსმათ
- აკვირდებადააღრიცხავსჰაერისტემპერატურასდღე-ღამისმანძილზე, მონაცემებსწარმოადგენსცხრილისსახით, აანალიზებსშედეგებსდაგამოაქვსდასკვნა;
- ადარებსსაკუთარჩანაწერებსადაგამოქვეყნებულამინდისპროგნოზს, განსხვავებებისარსებობისშემთხვევაშიგამოთქვამსსავარაუდომიზეზებ
ისტ. მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებთანდაკავშირებულ ძირითად ცნებებსა დაოპერაციებს.
·
ქმნის აპლიკაციებს.
5. პროექტის მუშაობის ვადები:15 ოქტომბრიდან 2ნოემბრის ჩათვლით.
6. განსახორციელებელი ამოცანები:
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
რესურსი
|
ვადები
|
1.პროექტის დაგეგმვა
|
პედაგოგი
|
კომპიუტერი
|
15ოქტომბერი
|
2.ამინდზე დაკვირვება
|
მოსწავლეები, მშობლები
|
ფერადი ფურცლებით
დამზადებული პირობითი ნიშნები:ღრუბელი, წვიმა,მზე.
|
16-17ოქტომბერი
|
3. ექსკურსიაზე წასვლა ( ბოტანიკურ ბაღში- ქ.თბილისი. )
|
პედაგოგი /დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები მშობლები
|
ფოთლები, ფოტო აპარატი
|
20ოქტომბერი
|
4.შეგროვებული ბუნებრივი მასალით აპლიკაციების შექმნა
|
პედაგოგი /დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები,მოსწავლეთა
მშობლები
|
თაბახის ფურცლები,წებო,მაკრატელი,ფოთლები
|
22-24ოქტომბერი
|
5. .კლასის დაყოფა ჯგუფებად
და დავალებების განაწილება
I
ჯგუფი:თხრობით
გადმოცემული შემოდგომის ბუნების აღწერა.
II ჯგუფი: ფლიფჩატებზე წარმოდგენილი ფოთოლცვენა(ნახატები)
IIIჯგუფი:
ბუკების საშუალებით აპლიკაციების შექმნა.
|
დაწყებითი საფეხურის
მოსწავლეები.(3 კლასი)
|
თაბახის ფურცლები,
ფერადი ფანქრები, ფლიფჩატები, ბუკები.
|
25 ოქტომბერი
|
6. შემოდგომის კუთხის მოწყობა
|
პედაგოგი/დაწყებითი
საფეხურის მოსწავლეები,მოსწავლეთა მშობლები
|
ხილი, ბოსტნეული,
ფოთლები, კალათები
|
26ოქტომბერი
|
7. ღონისძიებისთვის მზადება (დარიგებული სიტყვების და ნახატები
|
მოსწვლეები კლასისდამრიგებელი
და მოსწავლეთა
მშობლები
|
ჩანახატები-სიტყვები-ილუსტრაციები
|
29ოქტომბერი
|
8.ღონისძიება: „ბარაქიანი
შემოდგომა..“
|
კლასის დამრიგებელი მოსწვლეები.
|
ექსკურსიაზე გადაღებული
ფოტო მასალის კოლაჟი( ქვევრი, კალათა,ფერადი ფოთლები)
|
2 ნოემბერი
|
პროექტის მონიტორინგი
|
||
პროექტის
განხორციელებისათვის საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის
ინდიკატორები
|
თარიღი
|
მოსწავლეებსა და მშობლებზე, პროექტის იდეის წარდგენა.
|
დისკუსიის ამსახველი ფოტო მასალა, სასწავლო პროექტის
გეგმა
|
15 ოქტომბერი
|
ექსკურსიაზე წასვლა (ბოტანიკურ ბაღში)
|
ექსკურსიაზე ამსახველი ფოტო მასალა
|
20 ოქტომბერი
|
მოსწავლეების ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების განაწილება
|
პროექტის ავტორის მიერ ჩანიშნული საორგანიზაციო საკითხები
|
22 ოქტომბერი
|
პროექტის შუალედური შეფასება-მონიტორინგი
|
პროექტის შუალედური
შეფასების რუბრიკის გამოყენებით
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილის მასალები: შენიშვნები, რჩევები, რეკომენდაციები
|
26ოქტომბერი
29 ოქტომბერი
|
ღონისძიების ჩატარება :“ ბარაქიანი შემოდგომა“
|
ექსკურსიაზე ყოფნის ამსახველი ფოტომასალები, ვიდეო
კოლაჟი
|
2 ნოემბერი
|
განხორციელებული სასწავლო პროექტის განხილვა და საბოლოო
შეფასება
|
პროექტზე მუშაობის პროცესში თვითშეფასება და ურთიერთშეფასების
რუბრიკის მიხედვით მოსწავლეთა შეფასების მასალები
|
2 ნოემბერი
|
სამოქმედო გეგმა
ვინ
|
რას
და როგორ
|
რატომ
|
რა
რესურსით
|
როდის
/რა პერიოდში
|
3 კლასისი დამრიგებელი
|
1.მოაწყობს შეხვედრას 3 კლასის მოსწავლეებთან და მის მშობლებთან,
გააცნობს პროექტის მონახაზს.
2.ჩაატარებს
შუალედური შეფასება-მონიტორინგს
|
1.სასწავლო პროექტის გეგმის შემუშავებისათვის
2.პედაგოგმა დროულად მისცემს მითითებებს, მოსწავლეებს.
|
საკლასო ოთახი, ბუკი პროექტორი
2.პროექტისშუალედურიშეფასებისრუბრიკა,
პროექტისგანხორციელებისპროცესშიმოსწავლეებზედაკვირვებისცხრილი
|
15ოქტომბერი
26-29ოქტომბერი
|
მოსწავლეები
|
დაიყოფიან
3 ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს მიეცემა დავალება :
I ჯგუფი:
თხრობით გადმოცემული
შემოდგომის ბუნების აღწერა.
II ჯგუფი:
ფლიფჩატებზე წარმოდგენილი ფოთოლცვენა(ნახატები)
IIIჯგუფი:
ბუკების საშუალებით აპლიკაციების შექმნა.
მოამზადებენ პრეზენტაციებს და წარმოადგენენ აუდიტორიის
წინაშე
|
მოსწავლეები შეასრულებენ თოთოეული ჯგუფის მიერ მიცემულ
დავალებებს და წარადგენენ კლასის წინაშე
|
ცარცი, ბუკი, ფლიფჩატი.
|
22 ოქტომბერი
|
კლასის დამრიგებელი
|
მოაწყობს ექსკურსიას ქ. თბილისის „ბოტანიკურ ბაღში“ .
|
მოსწავლეები უკეთ გაეცნობიან ბუნებაში სეზონურ ცვლილებებს,
უფრო კარგად დააკვირდებიან ფოთოლებს,თუ რა
განსხვავებები შეიძლება შეამჩნიონ.
|
მოსწავლეთა თვითდაფინანსება, მიკრო ავტობუსის დაქირავება
|
20ოქტომბერი
|
7. პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
გრძელვადიანი და მოკლევადიანი შედეგები
მოკლევადიანი:
მოსწავლეები შეძლებენ :
● ახალი იდეების განვითარებას, განხორციელებას და სხვებისთვის
გაზიარებას;
·
ინფორმაციის კლასიფიკაციას, ანალიზს და სინთეზირებას პრობლემების
გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
·
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირებას;
·
პასუხისმგებლობების
გაზიარებას მუშაობის პროცესში.
·
დროის
და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვას;
გრძელვადიანი:
მოსწავლეებს განუვითრდებათ:
კრიტიკული აზროვნება
და შეიძენენ პრობლემების გადაჭრის უნარს
გამოიმუშავებენ საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიურ უნარ-ჩვევებს, სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევებს
მიეჩვევიან ინიციატივის გამოჩენასა და დამოუკიდებელი მუშაობას
ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას; ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენებას საერთო მიზნის მისაღწევად;
გამოიმუშავებენ საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიურ უნარ-ჩვევებს, სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევებს
მიეჩვევიან ინიციატივის გამოჩენასა და დამოუკიდებელი მუშაობას
ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობას; ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენებას საერთო მიზნის მისაღწევად;
8. ხელისშემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები:მშობელთა ინერტულობა კლასში წამოჭრილი პრობლემის მიმართ
ჩართულობა, უამინდობა.ექსკურსიის დაგეგმვასთან დაკაშირებით.
რისკების
თავიდან აცილების გზები
კომპიურერული ტექნოლოგიების ტექნიკური გაუმართაობა
|
წინასწარ შემოწმდება კომპიტერული ტექნოლოგიების გამართულობა
|
ექსკურსიაზე წასვლის დღეს ცუდი ამინდი,
|
ამინდის პროგნოზის გაცნობა
|
გუნდის წევრებს შორის ფუნქციების არასწორი გადანაწილება,
|
მოსწავლეთა დაჯგუფება ინტელექტუალური შესაძლებლობების
გათვალისწინებით
|
თანამშრომლობისა და პასუხისმგებლობის დაბალი კომპეტენცია
|
საგნის მასწავლებელი პერიოდულად გააკონტროლებს და
დაეხმარება მოსწავლეთა ჯგუფებს , გაარკვევს
, მოსწავლეები როგორ თანამშრომლობენ და როგორი პასუხისმგებლობით ასრულებენ მიცემულ დავალებას.
|
9.პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
პროექტის
მონიტორინგი /შეფასება
|
ვის
მიერ
|
როდის
|
რა
კრიტერიუმებით
|
შუალედური
მონიტორინგი
|
საგნის მასწავლებელი
|
ოქტომბრი
მე-3 კვირა, დავალების შესრულების დროს
|
შეაფასებს ჯგუფების საქმიანობას გამოკითხვის მეთოდით
, პროექტის შუალედური შეფასების რუბრიკით
|
საბოლოო შეფასება
|
სასწავლო პროექტის დასასრულს საგნის მასწავლებელი,
პრეზენტაციაზე დამსწრე საზოგადოება
|
ნოემბრის პირველი კვირა, მოსწავლეთა მიერ პრეზენტაციების
წარმოდგენის შემდეგ
|
საგნის მასწავლებელი , მოსწავლეები და სტუმრები შეაჯამებენ
სასწავლო პროექტიდან მიღებულ სარგებელს პროექტზე მუშაობის პროცესში თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების რუბრიკით.
|
შეფასები რუბრიკა:
აქტივობა
|
მაღალი
|
საშუალო
|
დაბალი
|
ზეპირმეტყველება
|
ასრულებსმასწავლებლისზეპირინსტრუქციებს.საჭიროებისმიხედვითადეკვატურადცვლისსამეტყველოროლებს
|
საჭიროებისმიხედვითადეკვატურადცვლისსამეტყველოროლებს.
|
.ასრულებსმასწავლებლისმარტივზეპირინსტრუქციებს
|
გარემოსაღწერა
|
აგროვებსბუნებრივსხეულებს. აჯგუფებსმათთვალსაჩინონიშნისმიხედვითდააღწერსმათ.დაკვირვებისსაფუძველზეაღწერსლოკალურგარემოსდაქმნისნახატებს.
|
აგროვებსბუნებრივსხეულებს.აჯგუფებსმათ.აღწერსლოკალურგარემოსდაქმნისნახატებს.
|
აჯგუფებსბუნებრივსხეულებსდააღწერსმათ.დაკვირვებისსაფუძველზე
|
აპლიკაციების შექმნა
|
მარტივად შეუძლია ინფორმაციული
საკომუნიკაციო საშვალებებით ოპერაციების შესრულება.
|
მასწავლებლის დახმარებით,
ქმნის აპლიკაციებს.
|
უჭირს აპლიკაციების
შექმნა
|
რეფლექსია
სოციალური
პროექტი „შემოდგომა ჩემს სოფელში“ ჩავატარე 15 ოქტომბრიდან 2ნოემბრის ჩათვლით.
პროექტის მიზანი იყო:მცენარეთა
მრავალფეროვნების გაცნობა.
პროექტი
დავიწყეთ მოსამზადებელი ფაზით . მოსწავლეებს
გავაცანი პროექტის მიზანი და მუშაობის წესები.
დავათვალიერეთ სოფლის ბუნება, შემოდგომის ყვავილები.
No comments:
Post a Comment